Powered By Blogger

Monday, January 31, 2011

peguam kejam

Seorang peguam berpendapatan RM 700 ribu sebulan tetapi tak pernah bagi derma. Satu hari, seorang wakil rumah anak-anak yatim datang berjumpa untuk meminta derma. Ikutilah diolog mereka:



Peguam: Awak datang nak mintak derma?

Wakil: Ya.

Peguam: (Tengok wakil atas bawah) Awak tahu perihal ibu saya yang sakit di wad dengan kos perubatan RM 300 ribu sebulan?

Wakil: (Takut-takut) Tak.

Peguam: Awak tahu pasal abang saya yang cacat, buta dan lumpuh yg hanya terlantar di rumah dengan kos hidup RM 100 ribu sebulan?

Wakil: (Makin takut) Tak.

Peguam: Atau awak tahu pasal kakak saya yang kematian suami dengan seorang anak yang mengalami sakit kronik yang memerlukan kos hidup RM 150 ribu sebulan?

Wakil: (Menggeletar, takut giler la ni) Tak. Maaf saya tak bermaksud....

Peguam: Kalau mereka pon saye tak bagi duit, kenape saya nak bagi duit pada anak yatim tu?

No comments:

Post a Comment